80 میلیون نمی‌توانند منتظر نظر جلیلی بمانند/ جلیلی عموما روی هوا حرف می‌زند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم می گوید که تفکرات باقری کنی واقعی تر و اجرایی تر از اندیشه رئالیستی جلیلی در موضوع مذاکرات است.

80 میلیون نمی‌توانند منتظر نظر جلیلی بمانند/ جلیلی عموما روی هوا حرف می‌زند

به گزارش زنهار؛ منصور حقیقت پور، مشاور رییس سابق مجلس، درباره موضوع ارسال نامه 200 صفحه ای سعید جلیلی به رهبر انقلاب و درخواست برای توقف مذاکرات و خروج از برجام به خبرنگار منیبان گفت: جلیلی باید روی زمین صحبت کند اما متاسفانه او عموما روی هوا حرف می زند.

او درباره انتقادات جلیلی در این نامه به شخص باقری کنی علی رغم نزدیکی فکری و سیاسی این دو چهره پیش از این نیز افزود: تا زمانی که باقری کنی همکار جلیلی بود هر دو روی هوا حرف می زدند اما باقری کنی حالا پشت میز نشسته و با واقعیت ها رو به رو شده بنابراین صحبت و رویکردش از گذشته فاصله گرفته و روی زمین با واقع بینی حرف می زند.

حقیقت پور تاکید کرد: تفکرات باقری کنی واقعی تر و اجرایی تر از اندیشه رئالیستی جلیلی در موضوع مذاکرات است.ن

او ادامه داد: جلیلی یک نفر است و 80 میلیون جمعیت ایران نمی توانند معطل نظر او در مخالفت با مذاکره باشند چرا که بقیه موافق هستند که این رویه رعایت چهارچوب ها و در نظر گرفتن منافع ملی، پیش برود

مشاور رییس سابق مجلس همچنین گفت: تیم مذاکره کننده هم نگران این یک نفر یعنی جلیلی نباشد چون او نمی تواند به جای همه حرف بزند.

او در پاسخ به سوالی بر این مبنا که سعید جلیلی از نگاه برخی نماد دیدگاه های جبهه پایداری در ارتباط با مخالفت با موضوع مذاکرات است، گفت: جبهه پایداری در نهایت 50 نفر همراه با دیدگاه‌های خود را در مجلس دارد و نسبت آن ها نیز در میان همه نمایندگان، وزن سیاسی آن‌ها را روشن می کند و به اندازه همین قیاس در بین 290 نفر می توانند، نظر بدهند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم خاطر نشان کرد: 85 میلیون نفر در این کشور نظرات خود را دارند و به خاطر یک چهره یا یک جریان اقلیت نمی توان کار را تعطیل کرد و به فرمایش ان ها از برجام خارج شد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار