به خاکستر نشستن سپاهان در 9 روز!

شروع طوفانی فصل با شکست دادن تراکتور در نقش جهان و سپس بردهای سریالی، همه را به این نتیجه رساند که لیگ 23 را باید به نام سپاهان نوشت.

به خاکستر نشستن سپاهان در 9 روز!

به گزارش زنهار، آن روز کسی فکر نمی‌کرد آنها حتی به قهرمانی نیم‌فصل هم نرسند. قانون عجیب و غریب، سقف قرارداد طوری سد راه‌ سپاهان شد که آنها مجبور شدند در یک بازی لیگ برتری از دروازه‌بان سوم‌شان به عنوان مدافع استفاده کنند. در 9 روز، سپاهان روزگار عجیب و غریبی را سپری کرد؛ از بازگشت 4 امتیاز کسر شده و رسیدن به صدر جدول تا سومین شکست پیاپی و عدم برگزاری کنفرانس خبری بعد از بازی به دلیل اخراج شدن همه اعضای کادر فنی.

* روز اول: 3 دی 1402

سپاهان در هفته چهاردهم و در خانه برابر آلومینیوم قرار گرفت و درنهایت با یک گل باخت. این دومین باخت فصل بود که بازهم در نقش جهان رقم خورد. عجیب‌تر اما اتفاقات بعد از خوردن گل بود که باعث شد آنها وقتی داور در سوتش به نشانه پایان بازی دمید، تنها 8 بازیکن در زمین داشته باشند چراکه رضا اسدی، برایان دابو و محمد کریمی با دریافت 2 اخطار، از زمین اخراج شده بودند.

* روز سوم: 5 دی 1402

در یک حکم عجیب و غریب، کمیته استیناف با استناد به همان بندهایی از آیین‌نامه که باعث شده بود کمیته انضباطی رای به کسر 4 امتیاز از سپاهان بدهد، 4 امتیاز را به سپاهان برگرداند و مدعی شد نتایج یک بازی فوتبال باید در زمین رقم بخورد. سپاهان با این 4 امتیاز به صدر جدول رفت و بالاتر از استقلالِ نکونام قرار گرفت آنهم با یک بازی کمتر و 2 امتیاز بیشتر نسبت به آبی‌ها.

* روز چهارم: 6 دی 1402

یک روز مانده به شروع بازی با گل‌گهر، کمیته انضباطی مجوز حضور پیام نیازمند، رضا شکاری، رضا اسدی، احسان پهلوان، هادی محمدی و کاوه رضایی را به دلیل عدم اصلاح قراردادشان باطل کرد. سپاهان پیش از این رای، رامین رضاییان و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدومیت و برایان دابو و محمد کریمی را هم به دلیل محرومیت برای بازی عقب افتاده با گل‌گهر در سیرجان از دست داده بود. 

* روز پنجم: 7 دی 1402/ حوالی ساعت 11

قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان انجام شد و سپاهان حریفش را در اولین راند مراحل حذفی شناخت: الهلال. این بدترین قرعه‌ای بود که می‌توانست برابر نام سپاهان قرار گیرد. درحالیکه احتمال رویارویی با امثال العین امارات و نسف‌قارشی ازبکستان هم وجود داشت، صدرنشین بدون باخت و با بهترین خطوط حمله و دفاع فصل عربستان، رقیب سپاهان شد.

* روز پنجم: 7 دی 1402/ حوالی ساعت 17

سپاهان زمین بازی برابر گل‌گهر در سیرجان را با دست خالی ترک کرد. آنها با یک ترکیب عجیب و غریب روانه زمین شدند و درنهایت 3 یک باختند. کمبود بازیکن به حدی بود که مورایس مجبور شد در دقایق پایانی از دروازه‌بان سوم تیمش به عنوان بازیکن استفاده کرده و او را روانه زمین کند. از ترکیب اصلی مورایس فقط مغانلو، احمدزاده و زکی‌پور در ترکیب حضور داشتند.

* روز هشتم: 10 دی 1402

یک نامه دست‌نویس عجیب و غریب روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. نامه‌ای بدون مهر و امضا و فقط با سربرگ باشگاه سپاهان. سپاهانی‌ها در این نامه اعلام کرده بودند کاوه رضایی، احسان پهلوان و هادی محمدی دیگر بازیکن آنها نیستند و قراردادشان به صورت یک‌طرفه و بدون توافق با این نفرات فسخ شده است. با این اتفاق، مجوز بازی اسدی، نیازمند و شکاری صادر شد.

* روز آخر: 11 دی 1402

در مهیج‌ترین بازی نیم‌فصل اول، سپاهان برای سومین هفته پیاپی شکست خورد. آنها راهی قزوین شدند و با وجود حضور ستاره‌های‌شان درنهایت با گلی که دقیقه 6 خوردند، بازنده شدند. این برای اولین بار بعد از 6 فصل بود که سپاهان در 3 بازی پیاپی می‌باخت. خامه روی کیکِ هت‌تریک شکست و از دست دادن قهرمانی نیمه اول فصل، اخراج مورایس و تمامی اعضای کادر فنی‌اش بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار