گمشده بزرگ پرسپولیس در فصل جدید؛ ترابی در قامت جادوگرِ طلسم‌شده

به نظر می‌رسد که یکی از علل افت پرسپولیسی‌ها در دیدارهای اخیر، ناکامی مهدی ترابی در گلزنی و گل‌سازی بوده است.

گمشده بزرگ پرسپولیس در فصل جدید؛ ترابی در قامت جادوگرِ طلسم‌شده

به گزارش زنهار، پرسپولیس در 6 مسابقه اخیرش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته پیروز شود و ثمره این اتفاق، دوری سرخ‌پوشان از صدر جدول در لیگ برتر و نرسیدن به مرحله حذفی در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. در روزهای گذشته هواداران پرسپولیس انتقادات تندی را علیه تیم مدیریتی و کادرفنی باشگاه بیان کردند و خواستار جدایی آن‌ها شدند اما فعلاً شرایط در اردوی پرسپولیس تغییری نکرده و همچنان رضا درویش در قامت مدیرعامل و یحیی گل‌محمدی در نقش سرمربی کار خود را پیش می‌برند.سرخ‌پوشان در حالی ناتوان در کسب پیروزی در 6 دیدار اخیر بوده‌اند که تنها 4 گل توانسته‌اند در این بازه زمانی به‌ثمر برسانند که آمار قابل‌قبولی محسوب نمی‌شود. جالب آنکه از میان این 4 گل، یک گل سرخ‌پوشان از روی یک ضربه ایستگاهی بوده و یک گل آن‌ها هم از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسیده تا شمار گل‌های در جریان بازی پرسپولیس در 6 بازی قبلی تنها 2 گل باشد. نگاهی به ترکیب سرخ‌پوشان نشان می‌دهد که یکی از چهره‌های ناموفق پرسپولیس در فصل جدید، مهدی ترابی است.

ترابی با وجود آنکه مهره‌ای جنگنده و کلیدی در ترکیب پرسپولیس است و همواره سعی داشته تا بتواند بهترین عملکرد خود را در زمین مسابقه ارائه کند اما در تاثیرگذاری بر جریان مسابقه ناکام بوده و نتوانسته درخشش چشمگیری داشته باشد. بررسی آمار و ارقام ستاره پرسپولیسی‌ها حکایت از آن دارد که مهدی ترابی نسبت به فصول گذشته، افت محسوسی داشته و تداوم این روند می‌تواند در آستانه جام ملت‌های آسیا باعث حذف او از فهرست تیم ملی شود و حضور در این تورنمنت را ستاره سرخ‌ها از دست بدهد!

12 بازی و فقط یک گل!

مهدی ترابی در فصول گذشته همواره جزو هم برترین گلزنان پرسپولیس بوده و هم در میان برترین گل‌سازان این تیم حضور داشته است اما شرایط برای او در فصل جدید متفاوت پیش می‌رود؛ به‌طوری‌که با وجود اعتماد ویژه یحیی گل‌محمدی به این مهره کلیدی و تاثیرگذار، مهدی ترابی در 12 مسابقه این فصل پرسپولیس تنها یک‌بار در جدال با استقلال تاجیکستان موفق به گلزنی شده که گل او از روی یک ضربه ایستگاهی بود و در دیگر دیدارها، نه‌تنها نتوانسته گلی به‌ثمر برساند که در گل‌سازی هم ناکام بوده است!

کارنامه ترابی گل و پاس گل کم دارد!

ستاره سرخ‌پوشان پایتخت با وجود آنکه در گلزنی و گل‌سازی در ترکیب تیمش ناکام بوده اما در اکثریت دیدارهای این فصل، نمایش‌های قابل‌قبولی را داشته است. او در دیدار اخیر تیمش برابر الدحیل قطر با 5 شوت و 7 پاس کلیدی نقش موثری در طراحی حملات پرسپولیس داشت و بهترین بازیکن تیمش بود. در مسابقات لیگ برتر، مهدی ترابی دومین بازیکن خلاق پرسپولیس محسوب می‌شود و در میان شوت‌زن‌های سرخ‌پوش هم او سومین بازیکن برتر تیمش است.ترابی بیشترین تکل موفق را در فصل جاری در بین شاگردان یحیی گل‌محمدی، زده اما با این وجود، ناکامی او در گلزنی و گل‌سازی باعث شده تا روزهای خوبی را پشت سر نگذارد. البته که در این میان باید به فرصت‌سوزی بازیکنان تمام‌کننده پرسپولیس هم اشاره داشت که عملکرد آن‌ها سبب شده تا همچنان عدد صفر در مقابل شمار پاس گل‌های مهدی ترابی در فصل جدید خودنمایی کند و باید دید در ادامه فصل، آیا او می‌تواند با طلسم‌شکنی، هم آمار فردی‌اش را بهتر کند و هم پرسپولیس از روزهای بحرانی نجات بدهد یا خیر.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار