دفاع مجیدی یا حمله ساپینتو؛ کدام استقلال؟

در مقایسه فاز هجومی استقلال در دو فصل اخیر، کفه ترازو به سود تیم ساپینتو سنگینی ملموسی دارد.

دفاع مجیدی یا حمله ساپینتو؛ کدام استقلال؟

به گزارش زنهار؛ تیمی که قهرمان شد یا تیمی که قهرمان نشد؟ بعد از این انتخاب، حالا به سراغ سوال بعدی برویم؛ تیمی که حمله کرد و زیاد گل زد یا تیمی که دفاع کرد و کم گل خورد؟ و حالا تیر خلاص، استقلالِ مجیدی در لیگ 21 که دژ دفاعی درخشانی داشت، باج نداد و قهرمان شد یا استقلالِ ساپینتو در لیگ 22 که نیش هجومی زهرآگینی داشت، رحم نکرد و قهرمان نشد؟

در مقایسه فاز هجومی استقلال در دو فصل اخیر، کفه ترازو به سود تیم ساپینتو سنگینی ملموسی دارد. تیمی که 52 گل زد و مجموع امید گلش تقریبا 49 بود. درحالیکه استقلالِ مجیدی تنها 39 بار دروازه رقبا را باز کرد و مجموع امیدگلش حدود 36 بود. جالب اینکه هر دو تیم، بیشتر از امید گل‌شان، به دروازه رقبا رسیدند. در فاز دفاعی اما استقلالِ مجیدی نه تنها با تیم ساپینتو تفاوتی اساسی و آشکار داشت بلکه برتری‌اش نسبت به تمام تیمها و قهرمانان تاریخ لیگ برتر، نیازی به اثبات ندارد. تیمی که تنها 10 گل خورد، فقط در یک بازی بیشتر از یک بار دروازه‌اش باز شد و 21 بازی یعنی 70 درصد بازیها را با کلین‌شیت تمام کرد.

استقلال با ساپینتو اما فقط 12 بازی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد و 22 گل هم خورد.در مقایسه فاز دفاعی استقلال در دو فصل اخیر، یک نکته ویژه وجود دارد؛ اینکه مجموع امید گل رقبا برابر آبی‌ها تفاوت چندانی ندارد: 20 برابر تیم مجیدی و 22 برابر تیم ساپینتو. ولی تفاوت در درخشش دروازه‌بان و مدافعان استقلال در زمان مجیدی است که نیمی از امیدگل رقبا در لیگ 21 به تور دروازه رسید درحالیکه همه امید گل رقبا وارد دروازه تیم ساپینتو شد. این برتری را شاید بتوان با نگاهی به عملکرد موفقیت‌آمیز در نبردهای هوایی بررسی کرد: 32 درصد موفقیت برای تیم لیگ 21 و 26 درصد برای تیم لیگ 22. این درحالیست که استقلالِ مجیدی در هر بازی، به طور میانگین 9 شوت به سمت دروازه‌اش زده می‌شد و این عدد برای تیم ساپینتو، کمتر است. 

استقلال در این 2 فصل تفاوت زیادی از حیث شوتزنی و نرخ درصد شوت داخل چارچوب نداشت. تیم مجیدی در هر بازی 12 شوت می‌زد که 4تایش داخل چارچوب بود یعنی یک سوم. تیم ساپیتو هم از حدود 14 شوتش در هر بازی، 5 تا را داخل چارچوب می‌زد. از نظر مالکیت بر جریان بازی هم کفه ترازو به سمت تیم ساپینتوست؛ استقلال این فصل به طور میانگین در هر بازی 54 درصد صاحب توپ و زمین بود درحالیکه این عدد برای تیم مجیدی، تقریبا 51 درصد بود.

انتهای پیام/

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار