وقتی علی پروین گفت من به اینا نمی‌بازم!

یکی از خاص ترین دربی های تاریخ را پرسپولیس به استقلال نباخت تا هواداران این تیم به این روز افتخار کنند.

وقتی علی پروین گفت من به اینا نمی‌بازم!

به گزارش زنهار؛ هنوز به اواخر بازی در نیمه اول دیدار استقلال و پرسپولیس در دربی 2مهرماه سال 78 زمان زیادی باقی مانده بود که داور عربستانی  مسابقه آل مهنا کارت قرمز دوم را هم به بازیکنان پرسپولیس نشان داد تا علی پروین برای اولین بار از روی نیمکت مربیگری بلندشود. پروین چه آن روزها که نیمکت  چوبی  مربیان و بازیکنان پشت دروازه بود و چه بعدها که به کنار خط طولی انتقال یافت، هیچ وقت عادت نداشت از روی نیمکت بلند شود و برای شاگردانش حرف بزند. یکی از کمک ها این وظیفه را به عهده داشت و علی پروین روی نیمکت باقی می ماند. 

داور مسابقه در مهمترین بازی ایران و در حضور صد هزار نفر اسماعیل هلالی و نادر محمدخانی را اخراج کرد تا پروین ترک عادت کند و  همه بازیکنان را به کنار زمین بخواند، جلسه سرپایی یک دقیقه ای پروین با بازیکنان، 8سرخ پوش و دروازه بان این تیم را با انگیزه دیگری به زمین مسابقه برگرداند.آنها باید این بازی را نمی باختند تا حرف سرمربیشان را اجرا کرده باشند.  

پرسپولیس 9 نفره در ادامه بازی با تمام توان با تیم 11 نفره استقلال جنگید تا علی پروین در یکی از مهمترین روزهای مربیگری خود، پرسپولیس را بازنده نبیند.  

بعدها حرف ها و نکات زیادی از این بازی و اتفاقات بین دو نیمه نقل محافل ورزشی شد و هیچ وقت به اثبات نرسید تا پرسپولیس 9 نفره یکی از روزهای تاریخی هواداران این تیم باقی بماند.

 

 

 

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار