بیانیه کانون کارگردانان درباره محکومیت آزاده صمدی

کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه مشترکی حکم صادر شده در قوه قضائیه برای آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری را محکوم کردند و آن را «توهین به شعور تمام اهالی سینما» خواندند.

بیانیه کانون کارگردانان درباره محکومیت آزاده صمدی

به گزارش زنهار به نقل از سینما ونیز: کانون کارگردانان و اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه مشترکی حکم صادر شده در قوه قضائیه برای آزاده صمدی، بازیگر سینما و تلویزیون، به دلیل رعایت نکردن حجاب اجباری را محکوم کردند و آن را «توهین به شعور تمام اهالی سینما» خواندند.

این دو صنف سینمایی زیرمجموعه خانه سینما، در بیانیه‌ای که روز شنبه ۲۴ تیر منتشر شده، حضور اجباری در کلاس‌های روانشناسی را «حکم عجیب» خوانده‌اند و نوشته‌اند علاوه بر آن که توهین به شعور همه سینماگران است، با «اصل جمهوری» مغایرت دارد.

در این بیانیه از رئیس قوه قضائیه خواسته شده که «هر چه زودتر جلوی این حکم گرفته شود.» آنها همچنین خواسته‌اند بابت «توهینی» که در بند مربوط به حضور اجباری در کلاس‌های روانشناسی صورت گرفته «عذرخواهی» شود.

کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما تاکید کرده‌اند: «ما تمام‌قد در کنار تمام بازیگران زن سینمای ایران و سینماگران ایستاده‌ایم و از آنها حمایت می‌کنیم و به تمام حکم‌هایی که تاکنون صادر شده معترضیم.»

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار