ویژه نوروز ۱۴۰۲؛

سیروس همتی: تلویزیون در «سوژه» آزادی عمل ندارد

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: من هر سال آرزوی بهترین‌ها را داشتم اما متاسفانه هر سال به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و هنری، دریغ از پارسال بوده است. به زعم من اگر چاره‌ای برای این مورد نَکَنیم، شک نکنید در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقتصاد و فرهنگ و هنر به قهقرا خواهد رفت.

سیروس همتی: تلویزیون در «سوژه» آزادی عمل ندارد

به گزارش زنهار؛ سیروس همتی، بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به عملکرد ضعیف صدا و سیما و دوری مردم از رسانه ملی گفت: سوال من از آقای جبلی این است آیا وقتی که سریال پایتخت یا سریال آقای طهماسب یا سریال‌های خیلی خوب مثل «زیرخاکی» پخش می‌شد، در آن زمان و لحظه ما سراغ تلویزیون‌های مجازی می‌رفتیم؟ به نظرم باید به هر نهاد یا سازمانی که  بتواند یک کار آبرومند خوب که با مردم و مخاطب ارتباط بیشتری برقرار کند، بسازد را مورد احترام قرار داد نه‌تنها احترام واجب است بلکه باید از آن نویسنده، آن کارگردان و آن گروه خواست که برای تلویزیون هم کار کنند. اگر من جای رئیس سازمان صدا و سیما بودم، برعکس عمل می‌کردم و از هر عزیزی که در فیلم‌ها و نمایش خانگی سبب خنده، آگاهی و رشد تماشاگر شده‌اند دعوت می‌کنم به تلویزیون هم بیایند نه اینکه از آنها بخواهم که دکانش را ببندید زیرا مشتری من کم شده است.

او در پاسخ به این سوال که شما خودتان مخاطب شبکه نمایش خانگی هستید یا خیر و به نظرتان سریالی توانسته مخاطب را میخکوب کند؟ عنوان کرد: بله؛ هیچ ماست فروشی نمی‌گوید ماست من ترش است. به همان سریالی که خودم بازی کردم بسنده می‌کنم. سریال «نیسان آبی»، چون انعکاس‌اش را به شدت در میان مردم دیدم و تکیه‌کلامی که به خودم می‌انداختند که «آقا بزن به کارتم!» و جمله‌های شبیه به این، نشان می‌دهد که در وهله اول سریال و در وهله دوم نقش «جهان» توانسته که با جهان اطرافش ارتباط برقرار کند. این روزها صحبت از سریال «پوست شیر» است که من ندیدم ولی وقتی درباره آن صحبت می‌شود یعنی خوب بوده است چون بهترین تبلیغ یک کار همین صحبت‌هایی است که زبانی و لسانی از آن کار انجام می‌شود و لذا ندید می‌توانم بگویم که این کار هم کار آبرومندی است.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: قسمت‌هایی از «یاغی» را دیدم و به شدت خوشحالم. به نظرم سریال‌های نمایش خانگی هم به لحاظ هنری قابل احترام و دفاع هستند و هم به لحاظ کمّی و کیفی. چیزی که تلویزیون از آن فرار کرد، آزادی عمل بود. آزادی عمل در سوژه، در رفتار، در دیالوگ‌ها، در گفتار و در پرداخت. به نظرم تلویزیون از این کار فرار کرد و فیلیمیو آمد و آزادی در سوژه، در بیان، در طراحی، در بازیگری، در مطرح کردن روز و ... را مطرح کرد و چون دغدغه بیننده دیدن مسائل مربوط به خودش است، لذا احساس می‌کنم این هم یکی از دلایلی است که مردم از تلویزیون فراری شدند.

بازیگر سریال «نیسان آبی» درباره پیش بینی خود از وضعیت هنر در سال 1402 گفت: من هر سال آرزوی بهترین‌ها را داشتم اما متاسفانه هر سال به لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و هنری، دریغ از پارسال بوده است. به زعم من اگر چاره‌ای برای این مورد نَکَنیم، شک نکنید در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقتصاد و فرهنگ و هنر به قهقرا خواهد رفت چون داریم می‌بنیم آدم‌هایی که متخصص هستند الان در خانه‌هایشان نشسته‌اند، موضوعات، موضوعاتی به شدت پیش‌پا افتاده است و یکسری اتفاقاتی را داریم می‌بینیم که اصلا در شأن آدم‌ها نیست و مسئولانی که این‌کاره نیستند. حرف بسیار است اما به صورت خلاصه می‌توانم بگویم فکر نمی‌کنم اتفاق خوبی رخ دهد.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار