تلویزیون روحانی را سانسور کرد، احمدی‌نژاد را نه!

بخش خبری ساعت ۱۴ شبکۀ اول سیما و در گزارش مجلس ترحیم در حسینیۀ امام خمینی - محل ملاقات‌های عمومی رهبری - و با حضور ایشان در یادبود رییس جمهوری فقید، تصویر حسن روحانی رییس جمهوری پیشین در کنارعلی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی را پخش نکرد.

تلویزیون روحانی را سانسور کرد، احمدی‌نژاد را نه!

به گزارش زنهار،  بخش خبری ساعت ۱۴ شبکۀ اول سیما و در گزارش مجلس ترحیم در حسینیۀ امام خمینی - محل ملاقات‌های عمومی رهبری - و با حضور ایشان در یادبود رییس جمهوری فقید، تصویر حسن روحانی رییس جمهوری پیشین در کنارعلی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی را پخش نکرد. ‌‌این در حالی است که تصویرمحمود احمدی‌نژاد دیگر رییس جمهوری پیشین را نشان داد.

هر چند هیچ یک از سه رییس جمهوری سابق ایران (سید محمد خاتمی ، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی) در آیین‌های تشییع سید ابراهیم رییسی شرکت نکردند اما هر سه در همان ساعات اولیه پیام تسلیت صادر کردند و یکی از نزدیکان خاتمی توضیح داد شرایط حضور برای او فراهم نشد. او توضیح بیشتری نداد و از لفظ "منع" هم استفاده نکرد.

سانسور تصویر روحانی در عینِ نشان دادن احمدی‌نژاد در حالی است که در روزهای اخیر رشته اتهاماتی بین یک خبرنگار خانم و مشهور صدا و سیما شهره به ارتباطات خاص سیاسی با وکیل احمدی‌نژاد رد و بدل شده که به سب بار اخلاقی اسباب شگفتی را فراهم آورده است.

بغض صدا وسیما از روحانی اما محدود به این سانسور نیست. در همین گزارش با خانُمی مصاحبه کرد که در آن می گوید تنها رهبری در دوران ریاست جمهوری شان و شهید رجایی و آقای رییسی در بین رؤسای جمهور مردمی بودند و برای ستایش رییس جمهور رییسی اسلاف او را با دو استثنا نفی کرد.

این در حالی است که شهید رجایی تنها 40 روز رییس جمهوری بوده و ریاست او بر دولت مربوط به دوران نخست‌وزیری از تابستان 59 تا تابستان 60 است نه ریاست جمهوری. ازسوی دیگر روابط نزدیک رهبری با هاشمی رفسنجانی در دروان ریاست جمهوری ( سال های 68 تا 76) و جمله ای که صبح دوم خرداد 1376 دربارۀ او گفتند از یادها نرفته است.

به هر رو اگر توجیه سانسور چهرۀ روحانی و لاریجانی به خاطر احتمال کاندیداتوری دومی باشد این احتمال دربارۀ احمدی‌نژاد هم وجود دارد.

 

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار