شرط بایدن برای توقف جنگ غزه

اسرائیل درخواست شورای امنیت برای توقف طولانی مدت درگیری‌ها در غزه را رد کرد.

شرط بایدن برای توقف جنگ غزه

به گزارش زنهار، اسرائیل درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای توقف طولانی مدت درگیری‌ها در غزه را رد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری شینهوا، اسرائیل روز پنجشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای توقف طولانی مدت بشردوستانه در درگیری میان اسرائیل و حماس رد کرد.

لیور حیات، سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: «تا زمانی که 239 گروگان در دست حماس باقی بمانند، توقف طولانی‌مدت بشردوستانه غیرقابل دفاع است».

این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که حماس را به دلیل حمله غافلگیرانه 7 اکتبر محکوم کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار «وقفه‌ طولانی‌مدت و ایجاد کریدورهای بشردوستانه فوری و گسترده در سراسر نوار غزه» شد تا کمک‌های ضروری فوری برای رسیدن به غیرنظامیان در منطقه تحت محاصره فلسطینی فراهم شود.

به گفته دفتر رسانه های دولتی در غزه، دست کم 11500 نفر از جمله 4710 کودک و 3003 زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده اند و بیش از 29000 نفر دیگر زخمی شده اند.

در همین شرایط، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه و پس از دیدار با شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین، گفت به باور او جنگ اسرائیل علیه حماس تنها زمانی متوقف می‌شود که این گروه دیگر توان کشتن و زخمی‌کردن اسرائیلی‌ها را نداشته باشد.

بایدن هم‌چنین  تاکید کرد «تنها پاسخ نهایی راه حل دو کشوری است» که اسرائیل و فلسطینی ها در کنار هم زندگی کنند. او گفت از اسرائیل می‌خواهد تا هنگام عملیات نظامی در بزرگترین بیمارستان غزه، شفا، احتیاط کند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار