اصلاح‌طلبان؛ هم اپوزیسیون هم منتقد درون نظام!

ناصر ایمانی گفت: اصلاح طلبان می خواهند اپوزیسیون باشند اما در عین حال طوری رفتار می کنند که اگر زمانی خواستند وارد مجلس و سایر ارکان قدرت شوند، از این امکان محروم نشوند.

اصلاح‌طلبان؛ هم اپوزیسیون هم منتقد درون نظام!

به گزارش زنهار: اصلاح طلبان بعد از پایان پیش ثبت نام نامزدها انتقادهای صریحی را به قانون جدید انتخابات بیان و درباره شکل و قالب برگزاری انتخابات همچون گذشته شروع به بهانه گیری و شبهه افکنی کردند. حال این سئوال پیش می آید که در نهایت اصلاح طلبان بعد از این همه تهدید به عدم مشارکت در انتخابات و شلوغ بازی چه کار خواهند کرد؟

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نتیجه تهدیدهای اصلاح طلبان برای مشارکت در انتخابات گفت: رویکرد انتخاباتی کلی جریان اصلاحات در 3 دهه اخیر مشابه بوده است یعنی با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند. آنها موضع اپوزیسیونی خودشان را حفظ می کنند تا خود را منتقد نظام نشان دهند و بخشی از آرای مردم را با این ویژگی کسب کنند و از طرف دیگر خودشان را درون حکومت تعریف می کنند. اظهارات اخیر آقای خاتمی نیز همین رویکرد را دنبال می کند.

وی با بیان اینکه سیاست انتخاباتی اصلاح طلبان دیگر کهنه شده است، افزود: اصلاح طلبان می خواهند اپوزیسیون باشند اما در عین حال طوری رفتار می کنند که اگر زمانی خواستند وارد مجلس و سایر ارکان قدرت شوند، از این امکان محروم نشوند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اظهار کرد: در این دوره از انتخابات، اصلاح طلبان صلاح نمی دانند که انتخابات را رسما تحریم کنند و این کار را نخواهند کرد اما به فرایندهای برگزاری انتخابات انتقاد خواهند کرد. در مجموع اصلاح طلبان اگر بتوانند بخشی از کرسی های مجلس را به خود اختصاص دهند، قطعا از این فرصت دریغ نخواهند کرد.

وی افزود: اصلاح طلبان حتی اگر نهادهای قدرت را در اختیار بگیرند باز هم همین روش را خواهند داشت یعنی در عین حال که در مجلس و دولت هستند باز هم ساز اپوزیسیونی را می‌زنند. اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس، نیروهایی را که احتمال می دادند ردصلاحیت نمی شوند، وارد صحنه کردند.

ایمانی اظهار کرد: اصلاح طلبان مترصد می مانند اگر این افراد تأییدصلاحیت شدند و توانستند بخشی از کرسی های مجلس را به دست آورند، علنی اعلام می کنند که در مجلس دوازدهم این تعداد نماینده اصلاح طلب حضور دارند اما اگر موفق نشدند، می گویند «ما که از قبل گفته بودیم در این سازوکار انتخابات امکان رقابت وجود ندارد» یعنی نه تنها هزینه نپرداختند بلکه منافعش را هم بردند چون ژست اپوزیسیونی خود را حفظ کرده اند.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار