نگرانی آمریکا به درخواست جنجالی چین از مردمش

ایالات متحده آمریکا نسبت به درخواست دولت چین از مردم این کشور برای پیوستن به کارهای ضد جاسوسی و گسترش قوانین در این حوزه ابراز نگرانی کرده است.

نگرانی آمریکا به درخواست جنجالی چین از مردمش

به گزارش زنهار به نقل از ایرنا : ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه نسبت به درخواست چین از شهروندانش برای پیوستن به کار ضدجاسوسی ابراز نگرانی و اعلام کرد که واشنگتن به دقت اجرای قوانین گسترده ضد جاسوسی در چین را رصد می‌کند.

وزارت امنیت کشور چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که پکن باید شهروندان خود را به پیوستن به کار ضد جاسوسی از جمله ایجاد کانال‌هایی برای افراد بمنظور گزارش فعالیت‌های مشکوک، ترغیب کرده و در ازایش به آنها پاداش دهد.

این وزارتخانه افزود که یک سامانه باید ایجاد کرد تا مشارکت مردم عادی در مقابله با جاسوسی یک امر "معمولی" شود.

این اقدام در حالی انجام می‌شود که قوانین ضد جاسوسی چین در ماه ژوئیه گسترش یافت و این کشور انتقال اطلاعاتی که مرتبط با امنیت ملی است را ممنوع کرد. این امر یک زنگ خطر در آمریکا بود و این کشور مدعی شد که شرکت‌های خارجی در چین می‌توانند به علت فعالیت‌های عادی تجاری تنبیه شوند.

متیو میلر در یک کنفرانس خبری گفت: ما نگرانی‌هایی در این مورد داریم، قطعا ترغیب شهروندان به جاسوسی کردن علیه همدیگر نگرانی بزرگی است. آمریکا به دقت اجرای قانون ضد جاسوسی جدید چین را رصد می‌کند.

چین در سال‌های اخیر ده‌ها شهروند چینی و تبعه خارجی از جمله یک مدیر اجرایی در شرکت داروسازی «آستلاس فارما»، را به ظن جاسوسی دستگیر کرده است. چنگ لی یک خبرنگار استرالیایی هم به اتهام ارائه اطلاعات محرمانه دولتی به یک کشور دیگر از سپتامبر ۲۰۲۰ بازداشت شده است.

نگرانی چین در مورد تهدید از سوی جاسوس‌ها در حالی است که کشورهای غربی به ویژه آمریکا چین را متهم به جاسوسی و حمله‌های سایبری کرده است.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار