محسن هاشمی: برای بسیاری از نخبگان وحتی مردم عادی، فهمیدن سخنان رییسی دشوار است

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفتگو با سازندگی می گوید که یکی از دلایل بن بست موجود این است که عده ای نمی گذارند حرکت های اصلاحی درون سیستمی آغاز شود و به نتیجه برسد. وی همجنین در ادامه ایمن مصاحبه گفت: نباید به بهانه مبارزه با استکبار و استعمار، زندگی سیاه و غیر قابل تحملی برای مردم خود ایجاد کنیم.

محسن هاشمی: برای بسیاری از نخبگان وحتی مردم عادی، فهمیدن سخنان رییسی دشوار است

به گزارش زنهار؛ محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران در گفتگو با سازندگی می گوید که یکی از دلایل بن بست موجود این است که عده ای نمی گذارند حرکت های اصلاحی درون سیستمی آغاز شود و به نتیجه برسد. وی همجنین در ادامه ایمن مصاحبه گفت: نباید به بهانه مبارزه با استکبار و استعمار، زندگی سیاه و غیر قابل تحملی برای مردم خود ایجاد کنیم.

بخش هایی از مصاحبه محسن هاشمی

*باید اعتراف کنم که نه تنها برای من، بلکه برای بسیاری از نخبگان وحتی مردم عادی، فهمیدن این سخنان{اظهارات رئیسی در مورد قطار پیشرفت} دشوار است...

* آقایان باید توضیح بدهند که منظورشان از پیشرفت در چه حوزه هایی است. 

*در سیاست خارجی نه تنها برجام احیا نشد، تصویب دو قطعنامه کمیسیون حقوق بشر و اخراج ایران از کمیسیون زن که در تاریخ سازمان ملل بی سابقه است 

* اخیرا هم که دولت رسما خواستار بازگشت به پیش نویس وین، یعنی وضعیت دوسال قبل شده که نشانه پیشرفت نیست.

* در حوزه دفاعی و انرژی هسته ای هم بدلیل تحریمهای ظالمانه و کارشکنی ها و حملات سایبری و تروریستی، آسیبها واخلالهایی در روند پیشرفت دولتهای گذشته ایجاد شده است.

* انباشت نارضایتی ها که علائم وگستردگی آن در نظرسنجی های رسمی هم منعکس شده است.

* دشمنان همیشه علیه کشور ما، ئوطئه و دسیسه داشته اند اما شاید این احتمال وجود داشته باشد که علت هجمه اخیر دشمنان، پیشرفتهایمان نباشد.

*گر ارزش پول ملی ظرف 12 سال گذشته یک چهلم نشده بود، اگر رشد اقتصادی که در دولت های سازندگی و اصلاحات و دوره برجام بالاتر از 6 درصد بود، به صفر و منفی نمی رسید، اگر خط فقر از بیست درصد جامعه به شصت درصد جامعه گسترش نمی یافت، اگر صندوق های رای رونق داشت، قطعا خیابان ها جای کسب و کار و نشاط و همبستگی ملت بود نه جای اعتراض و درگیری.

*از آقای رییسی و سایر مسئولان اجرایی وتقنینی می خواهم که با تامل به حوزه های گوناگون بنگرند،

*مشکلات عمدتا از ایده گرایی خیالبافانه به جای همگرایی واقعگرایانه آغاز می شود و متاسفانه به فعال نمایی منتهی میگردد.

*به ایده های اصلاحی به صورت مستقیم، نه گفته نمی شود ولی در واقع به صورتی مدیریت میشود که اکثر حرکتهای اصلاحی درون سیستمی به نتیجه نرسد.

* عده ای با شعارهای ضد استبدادی و ضد استعماری فرمان کشور را به‌ دست گرفته اند ولی دچار افراط شده اند. 

*نباید به بهانه مبارزه با استکبار و استعمار، زندگی سیاه و غیر قابل تحملی برای مردم خود ایجاد کنیم.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار