تعدادی از نمایندگان برای بازدید از بازداشتگاه های گشت ارشاد انتخاب شدند

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هفته گذشته کمیسیون نمایندگانی را برای بازدید از محل نگهداری افرادی که بازداشت شدند انتخاب کرده لذا بعد از بازدید نظرات آنها را می‌شنویم که حقی از کسی ضایع نشود.

تعدادی از نمایندگان برای بازدید از بازداشتگاه های گشت ارشاد انتخاب شدند

به گزارش زنهار؛ محمد حسن آصفری، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان درباره گزارش پزشکی قانونی درباره قضیه مهسا امینی گفت: هنوز گزارش برای ما ارسال نشده و به صورت کتبی در کمیسیون قرائت نشده است. گزارش یک مقدار ابهام دارد که پزشکی قانونی باید درباره آن توضیح بدهد. 

او در واکنش به اینکه ابهامی که به آن اشاره می‌کنید مربوط به گزارش پزشکی قانونی است که در صدا و سیما پخش شد و یا موردی است که در کمیسیون مطرح شده؟ تصریح کرد: من در رسانه‌ها گزارش پزشکی قانونی را مشاهده کردم و همان ابهام دارد. هنوز گزارش کتبی کمیسیون را ندیدم لذا باید گزارش به صورت علنی در کمیسیون قرائت شود اما این گزارشی که در رسانه‌ها گفته شده ابهام دارد. 

آصفری اظهار کرد: گذشته از موضوع مهسا امینی رئیس مجلس ماموریت دیگری هم به کمیسیون داده که براساس آن کمیسیون موضوع وظایف دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب و مسائلی از این دست را باید بررسی کند چرا که وظایف گشت ارشاد زیرمجموعه وظایف کمیسیون است. بنابراین به محض اینکه  آرامش ایجاد شود کمیسیون باید به حوزه گشت ارشاد ورود کند. البته هفته گذشته کمیسیون نمایندگانی را برای بازدید از محل نگهداری افرادی که بازداشت شدند انتخاب کرده لذا بعد از بازدید نظرات آنها را می‌شنویم که حقی از کسی ضایع نشود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که قانون عفاف و حجاب قابل اصلاح شدن نیست اما وظایف دستگاه‌ها قابل بررسی است.

آصفری در پایان درباره حضور خانواده مهسا امینی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: در نهایت خانواده مهسا امینی به مجلس نیامدند‌ دعوتشان کردیم ولی پاسخی نشنیدیم./منیبان

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار