خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

فیش حقوقی اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی در سامانه مربوطه بارگذاری شد.

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی

به گزارش زنهار، بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به آدرس سایت https://es.tamin.irو ورود به بخش «فیش حقوقی مستمری‌بگیران» و «مشاهده فیش حقوقی مستمری‌بگیران» می‌توانند فیش حقوقی خود را در ماه‌های مختلف مشاهده و چاپ نمایند.

براساس حکم قانون بودجه، قرار است منابع ریالی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده فراهم شود و حالا دولت اعلام کرده در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این درآمد علی‌القاعده صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد اما یدالله فرجی، فعال صنفی بازنشستگان کارگری، می‌گوید: باید مشخص کنند سهم بازنشستگان کارگری از این منابع چقدر است.

او افزود: آیا بازهم قرار است این بودجه صرف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق‌های دولتی شود و حکم کنند که تامین اجتماعی با منابع داخلی خود همسان سازی را اجرا کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند بازهم دست بازنشستگان کارگری در حنا خواهد ماند چراکه صندوق تامین اجتماعی با منابع خود متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کند.

این فعال صنفی بازنشستگان ادامه داد: تامین اجتماعی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا نکرد حالا چطور قرار است یک همسان سازی عادلانه را اجرایی کند؛ سهم ما کارگران بازنشسته از متناسب‌سازی چقدر است و چه زمانی قرار است نصیب‌مان شود؟

در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد حدود ۴۴۰ میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ اعمال شده است.

این درآمد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش افزایش هزینه های مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

حاجی بابایی: دولت مکلف است احکام متناسب سازی را بزند، هر زمانی که احکام را زد از اول فروردین محاسبه می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه تلویزیونی درباره آخرین وضعیت متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت من خواهش می‌کنم بازنشستگان عزیزی که گوش می‌کنند به آنهایی که برنامه را نمی‌بینند حتما اطلاع بدهند، چون بعضی‌ها برای ما یک پیامک‌های تلخی می‌فرستند گاهی وقت‌ها، من خیلی شفاف گفتم، روشن گفتم، الان هم دارم عرض می‌کنم، متناسب سازی بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، بودجه آن هم پیش بینی شده، اما چرا از اول فروردین تا الان اجرا نشده؟ به دلیل این که آن ۹۰ درصد که ۳۰-۳۰-۴۰ به آن می‌گویند آن در برنامه هفتم مصوب شده، یعنی فرمول آن در برنامه هفتم است. برنامه هفتم یکسری اعاده شده از شورای نگهبان داشت که ما مصوب کردیم این برنامه هفتم برود شورای نگهبان، دیگر ایرادی نداشته باشد، تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام را بزند، هر زمانی که احکام را زد از اول فروردین محاسبه می‌کنند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ افزود فرقی نمی‌کند، از اول فروردین باید احکام را بزند، سخنگوی محترم دولت هم توضیح داد، دوستان دیگر هم گفتند، یک سر سوزن دغدغه نداشته باشند بعضی از بازنشستگان برای ما پیام می‌دهند می‌گویند آقای حاجی بابایی واقعا می‌دهند؟ نمی‌دهند؟ درست است؟ گول مان نزده باشند؟ اشتباه نگفته باشند؟ دروغ نگفته باشید؟ یک حرف‌هایی از این قبیل، من می‌خواهم خواهش کنم از همه بازنشستگان عزیزی که پیام من را می‌شنوند، لطف کنند به آنهایی که پیام من را نمی‌شنوند این را بگویند، امیدوار باشند، واقعیت گفتیم، شرافتی گفتیم، واقعا دولت پای کار است، مجلس پای کار است و هیچ کس در نظام جمهوری اسلامی به این‌ها اشتباه نگفته است، همه صادقند در حرفی که زدند.

دکتر حاجی بابایی در پاسخ به این سوال که گر بخواهیم یک برآورد زمانی داشته باشیم چقدر زمان می‌برد؟ افزود برنامه را ما هر چه که بود اعاده شده اش و اینها را تایید کردیم، دیگر نمی‌دانم برود شورای نگهبان باز دو مورد ایراد بگیرد و برگردد این ۱۵ روز طول بکشد، اما واقعا کار را دیگر مجلس تمام کرد، اگر انشاالله در شورای محترم نگهبان مصوب بشود عینا فرستاده می‌شود به دولت.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار