پرداخت ماهانه 2 میلیونی با حقوق این افراد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از افزایش 2 میلیون تومانی حقوق نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس در سال جدید خبر داد و گفت: پیگیری های ما برای ارتقای وضعیت معیشت این نیروهای خدوم و زحمتکش که از ارکان نظام تعلیم و تربیت هستند، ادامه دارد.

پرداخت ماهانه 2 میلیونی با حقوق این افراد

به گزارش زنهار، مهدی اسماعیلی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای ارتقای حقوق و شأن نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس، عنوان کرد: یکی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت کشور، سرایداران یا خدمتگزاران مدارس هستند که همواره این نیروهای خدم و زحمتکش از دریافتی بسیار پایینی برخوردار می‌شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش‌هایی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای ارتقا حقوق و معیشت این عزیزان صورت گرفت و حتی مصوبه ای در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز برای افزایش حقوق آن ها آمد و دولت موظف است که فوق العاده ویژه برای این نیروهای خدماتی در نظر گیرد.

وی ادامه داد: نهایتاً این موضوع مورد توجه وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی قرار گرفت و طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده با پیگیری های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، افزایش ۲ میلیون تومانی حقوق در سال جدید برای سرایداران در نظر گرفته شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: پیگیر خواهیم بود تا گام‌های بعدی نیز هرچه سریع‌تر برای ارتقا شأن و منزلت سرایداران و نیروهای خدمتگزار در مدارس نیز برداشته شود و این انتظاری است که از آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی و همچنین سازمان برنامه و بودجه وجود دارد.

واریز حقوق جدید با افزایش 8 میلیون تومانی برای این گروه

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی نامه ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش ایلنا، متن نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به رضاد مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر صحرایی وزیر محترم آموزش و پرورش

سلام علیکم

احتراماً همانگونه که مستحضرید معلمان نقش بسیار سازنده و مهمی در جامعه دارند و حل مشکلات معیشتی معلمان فارغ از هر نوع رابطه استخدامی که با دولت دارند، صوابی موثر است. تأیید می فرمایید به تعویق انداختن پرداخت حق الزحمه و حق التدریس معلمان، شایسته نظام اسلامی و دولت مردمی جناب آقای دکتر رئیسی نیست بویژه اینکه معیشت معلمان زحمتکش و مظلوم خرید خدماتی وابسته به همین حقوق حداقلی می باشد.

بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس (اضافه) تدریس فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت گردد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از افزایش نرخ حق‌التدریس معلمان تا ۲ برابر خبر داد و گفت: باقی‌مانده حقوق خرید خدماتی‌ها تا هفته معلم پرداخت می‌شود.

علی فرهادی امروز درباره افزایش دستمزد حق التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود نیرو استفاده از نیروهای توانمند آموزش و پرورش است، با توجه به شرایط موجود نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

وی درباره پرداخت حق التدریس زمستان معلمان گفت: حق التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است، سال گذشته تا بهار هنوز ۶ ماه حق التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی مانده حقوق آنها را پرداخت می کنیم.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته( ۱۴۰۱ ) قراردادی سه جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیروهای خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیروها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیروها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیروها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیروهای خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می گیرد:

هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار