بزرگترین هنر خودروسازی ایران بازی با رنگ هاست
ایرانخودرو، در اقدامی تازه از رنگهای جدید خود که روی محصولات فعلی این شرکت اعمال میشوند، رونمایی کرده است. به نظر میرسد بازی با رنگها و طرحهای مختلف، سیاست جدیدی است که ایرانخودرو برای حفظ بازار خود انجام میدهد.
به گزارش زنهار به نقل از خبرآنلاین: در چند وقت اخیر، شاهد اقداماتی از طرف ایرانخودرو بودیم که مانند همیشه، ما را به فکر فرو میبرد.کارهایی که این شرکت برای حفظ بازار خود حاضر است انجام بدهد، در نوع خود جالب هستند. به کار بردن رنگهای جدید، استفاده از تریم دو رنگ، استفاده از سقفهای شیشهای، به کار بردن داشبورد یک خودرو در یک خودروی دیگر و... از جمله این اقدامات است.
همه این فعالیتها، در اوایل ورود این خودروهای تغییر یافته، باعث اختلاف قیمت زیاد با نسخههای دیگر خواهند شد که این به ضرر خریداران است.این در حالی است که هنوز کیفیت کالاها و محصولات تولیدی همان چیزی است که قبلا بوده و آب از آب تکان نخورده!
برای مثال در جریان تولید پژو ۲۰۷ مولتیکالر، اقداماتی که این شرکت برای تولید این خودرو انجام داد، با هزینههای کمتری در افتر مارکت قابل انجام است.اینکه برخی ادوات ۲۰۷ را به رنگ قرمز دربیاورید، آن هم به شکلی که در برخی مواقع همسو با سلیقه مشتری نیست، امری است که قبل از این هم توسط مالکان انجام میشد.
به کار بردن سقف شیشهای در مدلهایی مثل رانا پلاس و ۲۰۷ و حتی ۲۰۶، مانند این است که بخواهید چهره یک خودروی ۳۰ ساله را تبدیل به یک خودروی مدل ۲۰۲۳ کنید! در صورتی که در بطن آن، هیچ تغییری، به خصوص مثبت، رخ نداده است.این موضوع را هم در نظر بگیرید که به کار بردن سقف شیشهای نیازمند تست استحکام و امنیت آن است تا در هنگام چپ کردن خودرو، مشکلات دیگری برای سرنشینان پیش نیاید.
البته هر چه یک شرکت، سبد محصولات متنوعتری داشته باشد، از بازار و موقعیت بهتری برخوردار خواهد بود اما رسیدن کیفیت خودروها به سطحی مطلوب اولویت بالاتری دارد و مهمتر از این تغییرات ظاهری است.