نتیجه ۴۴ سال شعار خود کفایی چه شد؟

ایران علاوه بر اینکه باید شکر، گندم و چای وروغن وبرنج وارد کند باید غذای دام وطیوررا نیز از خارج وارد کند تاگوشت قرمز و گوشت مرغ و تخم مرغ ونیز ماست وشیر وپتیر تولید کند . این معنایش وابستگی امنیت غذایی به خارج از کشور و از بین رفتن استقلال کشور است.

نتیجه ۴۴ سال شعار خود کفایی چه شد؟

به گزارش زنهار به نقل از ساعت 24- وابستگی سفره ایرانیان به خارج درشرایطی که استقلال‌خواهی انقلابیون ۱۳۵۷ در شعارهای اصلی نمود داشت و در کنار آزادی و جمهوری اسلامی اصلی‌ترین خواسته شهروندان در جریان انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بود نشان از چیست؟ . آیا مردم فقط استقلال سیاسی می‌خواستند؟ آیا رهبر معظم انقلاب فقط استقلال سیاسی می‌خواست؟ بدون چون و چرا باید قبول کرد چنین نبود و استقلال اقتصادی هم‌شأن استقلال سیاسی اهمیت داشت و شعار رهبری انقلاب بود.نظام جمهوری اسلامی در ذیل استقلال‌خواهی اقتصادی بیشترین شعار و وعده و برنامه را برای کدام بخش از اقتصاد داد و می‌دهد؟ رهبران نظام جمهوری اسلامی ۴۳ سال است می‌گویند ایران باید امنیت غذایی داشته باشد و به گندم، برنج، روغن، چای، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ خارجی نیاز نداشته باشد. چرا؟ رهبران نظام باور داشتند کشورهای متخاصم از اینجا به ما آسیب می‌زنند.

آیا ایران اکنون وابستگی‌اش به غذای خارجی کاهش یافته و امنیت غذایی دارد؟ آمارهای در دسترس این را نشان نمی‌دهند. در بهار امسال ذرت، دانه سویا، روغن دانه آفتابگردان، برنج، گندم و جو عمده‌ترین اقلام اساسی وارداتی به کشورمان بوده‌اند که از نظر وزنی ۵۶ درصد و از نظر ارزشی حدود ۲۰ درصد واردات کشور را به خود اختصاص داده‌اند. چرا نظام جمهوری اسلامی نتوانست به شعارهای ۴۳‌ساله لباس عمل بپوشاند؟ واقعیت این است که باید درباره امکان رسیدن به این شعار با توجه به اقلیم کشور و به ویژه منابع آب و زمین کشاورزی با خاک نیرومند واکاوی کارشناسانه شود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار