اتاق ملاقات خصوصی؛ دوست دارید چه کسی را در این اتاق ملاقات کنید؟

با این تست شخصیت شناسی، جنبه ای از شخصیت خود را کشف خواهید کرد که پذیرش آن برایتان دشوار است و دیر یا زود در این اتاق ظاهر می شود.

اتاق ملاقات خصوصی؛ دوست دارید چه کسی را در این اتاق ملاقات کنید؟

به گزارش زنهار، این تست روان‌شناختی مبتنی بر این ایده است که بتوانید یک جلسه طولانی با فردی داشته باشید که دوست دارید با او وقت بگذرانید و درگیری داشته باشید یا به سادگی چت کنید.

البته، افراد زیادی هستند که می‌توانید تصور کنید با هم ملاقات کنید، اما برای راحتی کار، آنها را به گروه‌هایی تقسیم می‌کنیم. که هر کدام معنای روانشناختی دقیقی دارند که به شما کمک می کند پنهان ترین جنبه های شخصیت خود را بهتر درک کنید .

برای شرکت در آزمون باید تصور کنید که تمام وقت دنیا را دارید و می‌توانید مطابق میل خود با فردی که انتخاب کرده‌اید یک مکالمه طولانی یا صرفاً یک ملاقات سریع داشته باشید.

از آنجایی که این یک جلسه خیالی است، می توانید افراد زنده یا مرده را انتخاب کنید. یکی از اعضای خانواده یا یک فرد مشهور.

اکنون، بیایید کمی به روانشناسی در پس راه اندازی این اتاق اسرارآمیز بپردازیم. اتاقی با یک قفسه کتاب و دو صندلی راحتی برای گفتگو را می توان پناهگاهی برای ذهن و روح دانست. کتابخانه معرف دانش، خرد و جهان های نامتناهی است که کتاب ها می توانند ما را به آن ها منتقل کنند. کتاب‌ها می‌توانند نمادی از داستان‌های خود ما، داستان‌های عزیزانمان یا شخصیت‌های تاریخی و افراد مشهور باشند. از سوی دیگر، صندلی‌ها فضایی راحت و دلپذیر را نشان می‌دهند که برای درون‌بینی و گفتگوی عمیق طراحی شده است. قفسه کتاب و صندلی های راحتی با هم محیطی مناسب برای تأمل و تبادل افکار ایجاد می کنند.

از منظر روان‌شناختی، این اتاق ممکن است بخشی از ناخودآگاه ما را نیز نشان دهد، مکانی که می‌توانیم عمیق‌ترین احساسات، افکار و خواسته‌های خود را بدون قضاوت بررسی کنیم. این حقیقت که مرموز است نشان می دهد که عناصری از خود یا جهان وجود دارد که هنوز کشف یا درک نشده است. امکان ملاقات با هر کسی، زنده یا متوفی، در این فضای اسرارآمیز، توانایی ارتباط با جنبه های مختلف هویت و تجربیات زندگی ما را نشان می دهد.

درک این نکته مهم است که در این مواجهه خیالی، کاری که ما واقعاً انجام می دهیم، کاوش در روان و احساسات خود از دریچه یک شخص دیگر است. از طریق پرسش‌ها و گفتگو با این شخصیت منتخب، می‌توانیم درباره ترس‌ها، آرزوها، ارزش‌ها و تضادهای درونی‌مان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

به همین دلیل است که فرآیند انتخاب فردی برای ملاقات در این اتاق مرموز می تواند بسیار آشکار و درمانی باشد. از طریق تخیل، فرد این فرصت را دارد که با مسائل حل نشده روبرو شود، به دنبال خرد باشد یا صرفاً جنبه ای از انسانیت را که معنادار است کشف کند.

برای شرکت در این آزمون باید تصور کنید که تمام وقت دنیا را دارید، بنابراین می توانید یک مکالمه طولانی یا به سادگی یک ملاقات سریع با فردی که انتخاب کرده اید، مطابق میل خود داشته باشید.

شما می توانید افراد زنده یا متوفی را انتخاب کنید: این یک ملاقات خیالی است، بنابراین می توانید به تخیل خود اجازه دهید آزادانه فردی را که می خواهید با او سپری کنید انتخاب کند.

اتاق بخشی از خانه شما نیست: اتاقی است که هرگز پا در آن نگذاشته اید و آن را نمی شناسید، اما کلید آن را دارید. فقط افرادی که دعوت می کنید، غیر از خودتان، می توانند وارد این اتاق شوند.

هیچ فعالیتی غیر از صحبت کردن در این اتاق نمی تواند انجام شود و شما باید روی یک صندلی بنشینید و مهمان خود روی صندلی دیگر.

اکنون می توانید چند دقیقه وقت بگذارید و فردی را که قرار است با او ملاقات کنید انتخاب کنید .

1. خویشاوندی که هنوز زنده است

اگر آرزوی شما این است که با یکی از اعضای خانواده که هنوز زنده است، که ممکن است مدت ها پیش از او جدا شده اید، دوباره بپیوندید، احتمالاً فردی از نظر عاطفی شکننده هستید که باید غم و اندوهی را برطرف کنید.

ملاقات با یکی از اعضای خانواده که هنوز زنده است می تواند به شما در مورد شرایط زندگی تان اطمینان دهد یا داستان چند سال اخیر خود را بیان کند: در این مورد، احساسی که در کمین روح شماست، کمبود است.

اگر در طول جلسه تصور می کنید که قرار است با یکی از اعضای خانواده شفاف سازی یا حتی مشاجره شدیدی داشته باشید، واضح است که شما فردی هستید که هنوز خشم زیادی دارید، حتی اگر سعی کنید آن را پنهان کنید یا به سادگی انجام دهید. در طول زندگی روزمره خود به آن فکر نکنید.

توصیه برای مقابله با این وضعیت این است که خود را وقف فعالیت‌هایی کنید که به شما کمک می‌کنند هدیه‌ای معنادار بسازید: سرگرمی‌ای را پیدا کنید که به آن علاقه دارید، ورزش کنید تا بدن خود را بهبود ببخشید یا شروع به کار داوطلبانه یا رفتن به کلیسا کنید. این به شما امکان می دهد احساسات منفی را با احساسات مثبت جایگزین کنید: خشم، استرس و درد کم کم ناپدید می شوند.

در نهایت، اگر این فرصت را دارید که واقعاً با شخصی که تصور می‌کردید روبرو شوید، در انجام آن تردید نکنید: احتمالاً این کار برای شما مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که شما فردی مدبر هستید و گذشته برای همیشه شما را آزار نخواهد داد.

2. یکی از بستگان متوفی

تمایل به صحبت با یکی از اقوام متوفی نشان می دهد که شما در گذشته مشکل حل نشده ای دارید و این مانع از پیشبرد مسالمت آمیز زندگی تان می شود.

در اعماق روان شما هنوز نیاز به حرکت رو به جلو با آن رویدادی که شما را مسدود می کند وجود دارد، اما، به دلایلی، شما امکان یا قدرت انجام این کار را ندارید. این شما را به فردی ترسناک تبدیل می کند که به گذشته بسیار وابسته است و نمی تواند به راحتی در مسیرهای جدید قدم بگذارد.

توصیه این است که شما یک دفتر خاطرات بنویسید و داستانی را که شما را عذاب می دهد تعریف کنید: به این ترتیب می توانید آن را دوباره زنده کنید و تا حدی دلایلی که چرا نمی توانید بر آن غلبه کنید را درک کنید. همچنین به شما کمک می کند تا تمام تنش های عاطفی انباشته شده را روی کاغذ “تخلیه” کنید.

3. عشق سابق شما

اگر می‌خواهید همسر سابق خود را ببینید، واضح است که هنوز چیزی برای گفتن به او دارید: شاید می‌خواهید به او توضیح دهید که اوضاع می‌توانست طور دیگری پیش برود یا اینکه هنوز او را دوست دارید، یا اینکه او یک کلاهبردار بی‌رحم بود و که برای همیشه از او متنفر خواهید بود.

باز هم خواستن این ملاقات نشان دهنده یک زخم عاطفی عمیق است که شما را از حرکت به جلو باز می دارد. به احتمال زیاد، در طول رابطه خود با این سابق خاص، عمیقاً به خود شک کرده اید، و اکنون فردی پر از شک به خود هستید: آیا اقداماتی که در گذشته انجام دادید برای رابطه مناسب بود؟ به خاطر تو تموم شد؟ آیا همان اشتباهات را تکرار خواهید کرد یا می دانید چگونه به جلو حرکت کنید؟ آیا او هرگز شما را دوست داشت؟

اگرچه نمی خواهید اعتراف کنید، اما این شک و تردیدها در مورد اعمالتان و این مشکلات عزت نفس کمی شما را خسته می کند، اما همچنین نشان می دهد که شما فردی باهوش و حساس هستید که دائماً در تلاش برای بهبود هستید و همه چیز را با دقت تجزیه و تحلیل می کنید. از رفتارهای شما

با این حال، به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل و غلبه بر زخم های عاطفی زمان می برد: خیلی به خودتان سخت نگیرید!

4. شخص مشهور زنده یا متوفی

اگر آرزوی اصلی شما ملاقات با فردی است که هرگز ندیده اید و احتمالا هرگز فرصت ملاقات با او را نخواهید داشت، شما یک فرد کنجکاو هستید که مجذوب تجربیات جدید و آشنایی های جدید شده اید: آرزوی شما این است که یک زندگی کامل و فراموش نشدنی داشته باشید، جمع آوری کنید. اپیزودهای زیادی که سالها بعد می توانید به نوه های خود بگویید.

نقطه ضعف این علاقه شما این است که شما می توانید یک فرد نسبتا سطحی و بسیار خودمحور باشید: آیا مطمئن هستید که به دیگران توجهی را که شایسته آنهاست می دهید؟

با این حال، اگر خیلی جوان هستید، نگران نباشید: کاملا طبیعی است که در سن خود سرشار از اشتیاق به انجام و کشف باشید!

این تست ها باید به عنوان یک سرگرمی برای کشف جنبه های خاصی از شخصیت شما در نظر گرفته شوند، اما به هیچ وجه نمی توانند جایگزین یک تحلیل روانشناختی معتبر و کامل شوند

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار