شرط جدید صدور بیمه‌نامه اعلام شد+ جزئیات

ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان، یک الزام قانونی است و عدم ثبت آن منجر به محرومیت از برخی خدمات دولتی می‌شود.

شرط جدید صدور بیمه‌نامه اعلام شد+ جزئیات

به گزارش زنهار، بر اساس قانون جدید، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند خدمات مختلف خود را تنها پس از ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی و کد پستی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور ارائه دهند. این خدمات شامل افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، ارائه خدمات حمایتی، یارانه‌ای و معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعابات آب، برق، تلفن و گاز، ارسال اسناد و مدارک مانند گواهینامه رانندگی و پاسپورت، اخطاریه‌ها و ابلاغیه‌ها، ثبت‌نام مدارس، دریافت خوابگاه‌های دانشجویی و موارد مشابه می‌باشد.

همچنین، طبق این قانون، مالکان واحدهای مسکونی در تمام مناطق کشور، اعم از شهری و روستایی، موظف به ثبت اطلاعات املاک خود در سامانه ملی املاک و اسکان هستند. بر اساس بند 7 تبصره 8 ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال 99، افراد باید محل سکونت خود را به این سامانه اظهار کنند.

در حال حاضر، بیش از 20 دستگاه به سامانه املاک و اسکان متصل هستند و اطلاعات حدود 73 میلیون و 600 هزار نفر با کد پستی و کد ملی به‌روز شده است. اما برای به‌روزرسانی کامل این اطلاعات نیاز به همکاری بیشتر دستگاه‌ها است.

طبق ماده 54 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، دستگاه‌های اجرایی باید اطلاعات ناظر به سکونت و مالکیت را در سامانه ثبت کنند. در این راستا، بیمه مرکزی نیز اخیراً به این سامانه اضافه شده است. بیمه مرکزی موظف است اطلاعات مربوط به بیمه‌های آتش‌سوزی را به تفکیک مالکیت و سکونت، شامل کد ملی، کد پستی و تاریخ عقد بیمه، به این سامانه ارسال کند.

در این خصوص، علی اسدی، سرپرست اداره تحلیل، طراحی و توسعه فناوری اطلاعات بیمه مرکزی، توضیح داد که در مرحله اول اگر اطلاعات متقاضی بیمه در سامانه ثبت نشده باشد، هشدار داده می‌شود، ولی در مراحل بعدی، صدور بیمه‌نامه فقط با ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان ممکن خواهد بود.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار