دریافت کمک هزینه دولت چگونه است؟

نماینده صندوق بیمه خسارت حوادث طبیعی استان یزد از پرداخت ۳۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به ۲۱۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از حوادث طبیعی در یزد خبر داد.

دریافت کمک هزینه دولت چگونه است؟

به گزارش زنهار، محمد دهقان منشادی با بیان اینکه واحدهایی که در سال ۱۴۰۱ خسارت دیده اند این کمک ها را دریافت کرده اند؛ افزود: این کمک ها به دو هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان یزد از نظر خسارت حوادث طبیعی در کشور رتبه دوم را دارد، از همکاری خوب صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان تقدیر کرد.

رضا طوسی  با بیان اینکه یکی از خدمات ماندگار و ارزشمند این نهاد تأمین سرپناه مناسب برای مددجویان تحت حمایت است، عنوان کرد: مددجویان روستایی که فاقد مسکن مناسب هستند می‌توانند از خدمات این نهاد برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه امسال، این نهاد به تمام مددجویان روستایی متقاضی ساخت مسکن ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد کرد.

طوسی تصریح کرد: همچنین این مددجویان با معرفی به بنیاد مسکن می‌توانند از تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی با باز پرداخت ۲۰ ساله بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خانوارهای تحت حمایت ۲ نفره به بالا که ساکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هستند می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: سال گذشته ۷۳۸ واحد مسکن روستایی برای مددجویان استان کردستان ساخته و تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه کمیته امداد و بنیاد مسکن امسال نیز در مرحله نخست ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی برای مددجویان روستایی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی این بانک به معرفی شدگان نهادهای حمایتی خبر داد.

 سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، گفت: در راستای توانمندسازی و خودکفایی مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش اشتغالزایی کشور، ۳۴ هزار و ۱۲۴ نفر از معرفی شدگان نهادهای حمایتی، تسهیلات اشتغالزایی مجموعاً به مبلغ بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توانمندسازی مالی مددجویان نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و اولویت این امر در سیاستگذاری‌های کلان بانک مسکن، افزود: تمرکز هدفمند بر اشتغال این طیف ارزشمند جامعه، موجب افزایش پویایی و نشاط اجتماعی، رشد اقتصادی می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده، ۷۴۱ سری جهیزیه در سال گذشته به نوعروسان مددجو تحت حمایت اهدا شد.

 عباس روشن اظهار کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج، فقرزدایی و تثبیت زندگی زناشویی یکی از محورهای اصلی مورد نظر این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه با اشاره به خدمات امداد در بخش ازدواج به جامعه هدف، گفت: پرداخت کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان و هدیه ازدواج به فرزندان پسر، یکی از بخش‌های مهم حوزه حمایتی این نهاد است.

وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۴۱ سری جهیزیه جمعاً به ارزش ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تأمین و بین جوانان تحت حمایت این نهاد با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده توزیع شده است.

روشن ارزش هر سری جهیزیه را بیش از ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ترویج ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان بین جوانان و زنان سرپرست خانوار، تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از شیوع آسیب‌های فردی اجتماعی و آسایش و سلامت کانون خانواده از جمله اهداف و رویکردهای امر ازدواج آسان در کمیته امداد است.

با صدور «سماکارت» ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی می‌توانند برای سفر‌های ریلی بلیت نیم‌بها دریافت کنند.

معضل ایاب‌و‌ذهاب برون‌شهری برای افراد دچار معلولیت شدید و خیلی شدید موضوعی است که طبق گفته معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی در قانون جامع حمایت از حقوق به آن اشاره شده است. به گفته وی، سال گذشته در‌این‌خصوص اعتباری از سوی کشور به بهزیستی استان تخصیص داده شد که در راستای آن اطلاع‌رسانی کردیم که مددجویان باقی‌مانده بلیت سفر‌های ریلی، هوایی و دریایی خود را به مددکار تحویل دهند و در قبال آن مابقی مبلغ بلیت نیمه‎بهای خود را دریافت کنند.

حمیدرضا علیزاده در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: از سوی کشور برای ناشنوایان، نابینایان و معلولان جسمی سماکارت صادر شده که پایان سال گذشته این کارت‌ها بین مراکز بهزیستی مشهد و شهرستان‌ها توزیع و به مددجویان ارائه شده است.

وی درباره نحوه فعال شدن سماکارت‌ها گفت: در نرم‌افزار مورد‌نظر برای این کاربران نام کاربری تعریف شده است و پس از اینکه مددکار اطلاعات مددجو را وارد کند، به‌صورت خودکار برای او قرارداد چاپ می‌شود. این قرارداد پس از امضای مددجو در همان سامانه آپلود می‌شود و توسط بانک رؤیت و تأییدپذیر است؛ بنابراین سماکارت فعال می‌شود.

علیزاده با اشاره به اینکه به مددجویانی که سماکارت برایشان صادر شده، اطلاع داده شده است تا برای تکمیل اطلاعات به مددکار خود مراجعه کنند، افزود: این کارت‌ها برای سنین ۱۸ تا ۴۷ سال صادر شده و فعلا سقف در‌نظر‌گرفته‌شده برای آنها ۲ میلیون تومان در ماه است.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی اضافه کرد: هنوز تعدادی از کسانی که باید سماکارت دریافت کنند، باقی مانده‌اند، اما طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال همه مددجویانی که شامل این طرح هستند کارت دریافت خواهند کرد.

او ادامه داد: سایر افراد تحت‌پوشش بهزیستی مانند معلولان ذهنی، بیماران اعصاب‌و‌روان یا دچار اختلالات شناختی و اوتیسم گروهی هستند که نیاز به قیم دارند و به‌همین‌دلیل برای این افراد امکان صدور سماکارت وجود ندارد

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار