خبر مهم برای بازنشستگان

خبر مهم درباره گواهی کسر از حقوق بازنشستگان منتشر شد.

خبر مهم برای بازنشستگان

به گزارش زنهار، برای اخذ گواهی کسراقساط به سایت زیر مراجعه نمایید:

es.tamin.ir

انتخاب گزینه ثبت نام درصورتی که قبلا ثبت نام نکرده اید

درصورت داشتن نام کاربری وگذرواژه گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید

درصورتیکه گذرواژه را فراموش کرده اید گزینه بازیابی گذرواژه را انتخاب کنید

انتخاب منوی مستمری‌بگیران /درخواست گواهی/ گواهی کسر اقساط معوق.

 ورود شماره مستمری و درصورتیکه مستمری بگیر ضامن بستگان درجه اول میشود مشخصات فرد را در گزینه “ضمانت برای سایرین”را وارد می‌نماید(محدودیت درجه اول ندارد)

بانک وموسسه مالی مورد نظر می‌تواند از طریق کد پیگیری صادره تاییدیه گواهی کسر اقساط صادره را اخذ نماید.

به منظور رفاه حال بازنشستگان و وظیفه‌بگیران گرامی و کاهش مراجعه حضوری آنان به صندوق بازنشستگی کشوری و ذی‌حسابان دستگاه‌های دولتی و نیز تحقق دولت الکترونیکی، صندوق بازنشستگی کشوری، خدمات مربوط به ثبت درخواست و صدور گواهی/ضمانت کسر از حقوق را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهد.

پس از ثبت درخواست و بررسی آن، کلیه فرایندهای اداری (تأیید یا عدم تأیید درخواست، ارسال گواهی برای متقاضی و اصالت‌سنجی گواهی به وسیله بانک) از طریق پیامک به شماره همراه متقاضی ارسال خواهد شد. گواهی‌ صادر شده از طریق پست به نشانی متقاضیان محترم فرستاده می‌شود.

وضعیت پرونده متقاضی می بایست جاری باشد.

گواهی صرفا برای بازنشسته یا موظف صادر خواهد شد. در صورتی که موظف دختر باشد صرفا گواهی دریافت حقوق صادر می شود و تعهد کسر از حقوق صادر نخواهد شد.

مبلغ هر قسط گواهی مورد تقاضا، نمی تواند از سقف مجاز تعیین شده بیشتر باشد. سقف مجاز برای هر متقاضی برابر است با صد درصد مبلغ حکم به کسر اقساط تسهیلات دریافتی از صندوق و دستگاه و همچنین کسر اقساط گواهی های قبلی صادر شده.

در مورد گواهی ضمانت، اطلاعات وام گیرنده باید به طور کامل وارد شود.

مبلغ خالص دریافتی متقاضی طبق فیش ارائه شده صندوق بازنشستگی باید حداقل ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال باشد.

گواهی کسر از حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

اگر بازنشسته یا مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستید ابتدا به سایت سازمان تامین اجتماعی مراجعه کرده و وارد سامانه شوید.

گواهی کسر از حقوق سایت تامین اجتماعی ۱

گزینه مستمری‌بگیران را انتخاب کنید و در صفحه جدید درخواست گواهی را انتخاب کنید. سه گزینه صدور گواهی حقوق مستمری‌بگیران، درخواست گواهی کسر از حقوق را می‌بینید و همچنین می‌توانید روی گزینه راهنمای ثبت درخواست گواهی کسر اقساط را انتخاب کنید و مراحل را ببینید.

در صفحه جدید اطلاعات هویتی شما نمایش داده می‌شود و علاوه بر آن باید در کادرهای مشخص‌شده اطلاعاتی چون شماره مستمری، مشخصات وام، بانک وام‌دهنده، مبلغ قسط، مبلغ بازپرداخت، تعداد اقساط و مبلغ ضمانت را وارد کنید. سپس درخواست خود را تأیید و نهایی کنید.

بازنشستگان کشوری هم می‌توانند درخواست گواهی کسر از حقوق را به صورت اینترنتی ثبت کنند. اگر بازنشسته این صندوق هستید ابتدا به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. در آنجا روی گزینه گواهی کسر از حقوق در بالای صفحه کلیک کنید.

در اینجا شرایط عمومی صدور گواهی کسر از حقوق را مشاهده می‌کنید. این شرایط را مطالعه کنید و سپس در قسمت مشخص‌شده روی گزینه دریافت کلیک کنید.

پس از ورود به سامانه باید اطلاعاتی چون بانک، شعبه، مبلغ تسهیلات، تعداد اقساط، شماره ملی وام‌گیرنده، درصد کارمزد یا سود و مبلغ هر قسط از شما خواسته می‌شود که باید آن‌ها را به دقت در کادرهای مشخص شده بنویسید.

پس از تأیید اطلاعات سامانه این جمله را برایتان نمایش می‌دهد: به صندوق بازنشستگی کشوری وکالت می‌دهم تا در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی اینجانب و درخواست بانک، مبلغ اقساط را از حقوق و مزایای اینجانب کسر و در وجه بانک پرداخت نماید. در اینجا گزینه «با شرایط ذکرشده در بالا موافقم» را تیک بزنید و تأیید کنید.

در مرحله بعد سامانه از شما می‌خواهد که شماره موبایل بازنشسته را وارد کنید و کد تأیید ارسالی را در کادر مشخص شده بنویسید و تأیید کنید. پس از احراز هویت کد رهگیری برایتان به نمایش درمی‌آید که نشان می‌دهد گواهی شما ثبت شده است. می‌توانید پس از دریافت پیامک تأییدیه از ناحیه مدیریت امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری نسبت به چاپ گواهی و ارائه آن به بانک اقدام کنید.

برای این کار گزینه بازگشت را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که می‌بینید گواهی مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه چاپ گواهی را در پایین صفحه کلیک کنید. در اینجا هم می‌توانید فایل پی دی اف را ذخیره کنید و هم آن را پرینت بگیرید.

    دیدگاه شما
    پربازدیدترین اخبار